Outsourcing usług SOC (Security Operations Center) od ComCERT to zaawansowana usługa zapewniająca stały monitoring zagrożeń
i szybką reakcję na incydenty bezpieczeństwa. Nasz zespół ekspertów SOC wykorzystuje sprawdzone technologie (w tym systemy klasy SIEM) oraz sprawdzone procesy operacyjne, zapewniając ochronę infrastruktury IT klientów na najwyższym poziomie.
Działamy 24/7, reagujemy na incydenty w czasie rzeczywistym i wspieramy przywracanie pełnej funkcjonalności systemów po ataku. Wszystko to w oparciu o uzgodnione scenariusze reagowania oraz indywidualną klasyfikację i priorytetyzację zdarzeń.
Pierwsza linia SOC odpowiada za rutynowy monitoring i obsługę alertów cyberbezpieczeństwa. Dzięki niej incydenty są błyskawicznie wykrywane i klasyfikowane, co zapewnia szybki czas reakcji na zagrożenia.
Całodobowa obsługa i monitorowanie zdarzeń przez ekspertów ComCERT.
15 minut od wykrycia alertu.
Triagowanie incydentów, klasyfikacja, priorytetyzacja, monitorowanie konsoli SIEM.
Dochodzenie przyczyn incydentu, rekomendacje działań prewencyjnych, analiza zasięgu incydentu.
CTAC (Cyber Threat Analysis Center), czyli trzecia linia SOC, to najwyższy poziom wsparcia, skoncentrowany na zaawansowanych analizach, takich jak analizy malware, powłamaniowe (forensics) oraz doradztwo strategiczne w zakresie Threat Intelligence.
8/5 z możliwością działań po godzinach.
8 godzin.
Analiza malware, zarządzanie scenariuszami bezpieczeństwa, konsultacje ekspertów, zarządzanie źródłami Threat Intelligence.
ComCERT oferuje kompleksowe wsparcie w tworzeniu zespołów SOC (Security Operations Center) i CERT/CSIRT (Computer Security Incident Response Team) dla organizacji, umożliwiając skuteczną ochronę oraz zarządzanie cyberbezpieczeństwem.
Opracowujemy szczegółowy zakres zadań i odpowiedzialności zespołu SOC/CSIRT. Nasi specjaliści dokładnie analizują, czym będzie zajmował się zespół, i jakie zadania realizować, dostosowując cele operacyjne do specyfiki danej organizacji.
Tworzymy regulamin działania zespołu, uwzględniając unikalne wymagania klienta, aby operacje były zgodne z najlepszymi praktykami.
Opracowujemy i definiujemy procesy monitorowania zdarzeń, obsługi zgłoszeń i incydentów oraz strojenia i optymalizacji systemów monitorujących.
Wybieramy odpowiednie technologie i narzędzia, które wzmocnią działanie zespołu SOC/CSIRT. Wdrażamy systemy SIEM oraz inne technologie oparte na najnowszych standardach cyberbezpieczeństwa.
Tworzymy pełen dokument koncepcyjny, który zawiera elementy organizacyjne, opis procesów oraz szczegółowy dobór technologii. Dokument ten stanowi podstawę funkcjonowania i dalszego rozwoju zespołu SOC/CSIRT.
Usługa może być rozszerzona o proces akredytacji i certyfikacji zespołów, co dodatkowo wzmacnia ich autorytet i wiarygodność w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Nasze zespoły SOC/CSIRT umożliwiają nieprzerwane monitorowanie systemów, co zapewnia szybkie wykrywanie, analizowanie oraz reagowanie na zagrożenia cybernetyczne.
ComCERT wspiera rozwój kultury bezpieczeństwa poprzez szkolenia i ciągłą edukację personelu, zwiększając świadomość zagrożeń i gotowość na ewentualne incydenty.
Personel zbudowanego zespołu SOC/CSIRT zostaje profesjonalnie przeszkolony i może zostać certyfikowany, co podnosi jakość usług bezpieczeństwa informatycznego w organizacji.
Budowa zespołu SOC/CSIRT to inwestycja w stabilność i bezpieczeństwo cyfrowe Twojej firmy.
Skontaktuj się z ComCERT, aby stworzyć solidny fundament cyberbezpieczeństwa w swojej organizacji.
Miasto Rzeszów we współpracy z ComCERT!
Pierwszy Scentralizowany SOC w Jednostce Samorządu Terytorialnego.
to model centrum operacji bezpieczeństwa, w którym wszystkie działania związane z monitorowaniem, zarządzaniem i reagowaniem na zagrożenia cybernetyczne są prowadzone w jednym, scentralizowanym miejscu. SOC stanowi centrum dowodzenia dla bezpieczeństwa IT organizacji i odpowiada za nadzór nad całością infrastruktury cyberbezpieczeństwa, zbierając i analizując dane oraz podejmując działania zaradcze na wykryte incydenty.
Wszystkie operacje bezpieczeństwa, od monitorowania po reagowanie na incydenty, odbywają się w jednym miejscu, co ułatwia zarządzanie i szybką komunikację.
W scentralizowanym SOC specjaliści ds. bezpieczeństwa (analizujący różne poziomy zagrożeń) pracują razem, co przyspiesza wymianę informacji i umożliwia skuteczniejsze podejmowanie decyzji.
Scentralizowany SOC umożliwia monitorowanie infrastruktury IT 24/7, co pozwala szybko wykrywać i reagować na pojawiające się zagrożenia.
Gromadzenie danych z różnych systemów i lokalizacji w jednym miejscu pozwala na dokładniejszą analizę incydentów, umożliwiając szybsze wykrywanie wzorców ataków.
Scentralizowany SOC wykorzystuje zaawansowane systemy SIEM (Security Information and Event Management), EDR (Endpoint Detection and Response) oraz inne narzędzia do automatyzacji działań, co pozwala na dokładniejsze zarządzanie zagrożeniami.
Scentralizowany SOC jest idealnym rozwiązaniem dla dużych organizacji lub przedsiębiorstw wielooddziałowych, które chcą kontrolować bezpieczeństwo wszystkich lokalizacji i systemów z jednego miejsca. Sprawdza się również w organizacjach, które muszą spełniać określone regulacje branżowe i zapewniać zgodność z normami cyberbezpieczeństwa (np. RODO, NIS2), gdyż scentralizowane podejście ułatwia zarządzanie politykami zgodności.
Dzięki swojej skuteczności i integracji procesów, scentralizowany SOC minimalizuje ryzyko związane z cyberzagrożeniami i pozwala organizacji lepiej reagować na dynamicznie zmieniający się krajobraz zagrożeń w cyberprzestrzeni.
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookie i inne technologie śledzenia, które pomagają w nawigacji i dostarczaniu informacji zwrotnych, analizowaniu korzystania z naszych produktów i usług, wspieraniu naszych działań promocyjnych i marketingowych oraz dostarczaniu treści od podmiotów trzecich. Sprawdź więcej ustawień plików cookie, aby zarządzać swoimi preferencjami.